Asendia WooCommerce för enklare logistik

Bedriver du ett företag som på ett eller annat sätt är beroende av välfungerande logistik och hantering av data? Via Asendia WooCommerce plugin kan du automatiskt föra över företagets logistikflöde och data direkt till plattformen Unifaun. Integrationen möjliggör för alla typer av företag och verksamheter att automatisera, effektivisera och förenkla sin hantering av logistik.

Pluginet integreras direkt till er WooCommerce shop med hjälp av smidig och enkel installation. Tanken är sen att pluginet ska sköta allt vad gäller insamling, hantering och synkronisering av data, uppgifter och information från webbshoppen.

Digitaliseringen av företagets logistikflöde innefattar såväl information om frakt, kunduppgifter, ordrar och betalning. All information som hanteras i er webbshop förs över till plattformen Unifaun för smidig hantering online. Asendia står för frakt och transport.

Hur fungerar det?

Så fort en kund placerar en order i er webbshop, och därmed lägger in privata uppgifter och betalningsinformation, förs datan över direkt från shoppen till Asendia via pluginet. Asendia använder sig av Unifaun online för att skapa fraktsedlar utefter det att ordrar adderas i shoppen.

Ska en order separeras eller paketeras på ett visst sätt ingår det också i pluginets funktioner om att hantera data baserat på inlagda uppgifter. I och med att alla data förs över till Unifaun online kan du samla flera transportörer under samma användare.

Med andra ord kan en integrationstjänst som Asendia WooCommerce underlätta det logistiska arbetet i verksamheten, samt garantera att alla data hanteras korrekt både för företaget och kunderna i fråga.

Trygg hantering enligt era önskemål

Trots att du som företag kan välja att automatisera allt vad gäller logistisk har du också möjlighet att när som helst styra över hanteringen och ändra synkroniseringen av uppgifter och data. Skulle det visa sig att du endast vill låta en viss del av ert logistikflöde synkroniseras automatiskt till WooCommerce via pluginet kan du sköta resterande delar manuellt enligt behov.

Med andra ord är det upp till varje enskilt företag att avgöra hur flödena och arbetet ska automatiseras. Oavsett hur många eller vilka transportörer ni använder er av kan allt hanteras under samma plugin. Ni kan även välja att få SMS notiser såväl som via e-post, samt testa på programmet i testläge innan du sätter igång på riktigt med er webbshop.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *